میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

هشدار اردوغان به مردم ترکیه درباره یک فاجعه

رئیس‌جمهوری ترکیه نسبت به پیروزی اپوزیسیون در انتخابات ماه مه هشدار داد و آن را «فاجعه‌ای» برای کشورش خواند.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه در نشستی با شهرداران وابسته به حزب حاکم عدالت و توسعه در کنفرانس خبری ویدیویی تاکید کرد: نمی‌توانیم ترکیه را به امان ائتلاف چند وجهی، آزمند و بدون هدف بسپاریم، نمی‌توانیم اجازه چنین فاجعه‌ای را بدهیم.

اردوغان در رقابت‌های انتخاباتی با کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون روبه‌رو خواهد بود که ائتلاف مخالفان روز دوشنبه او را به عنوان نامزد خود انتخاب کرد. او رئیس حزب چپ‌گرای میانه‌روی مردم جمهوری‌خواه است که موسس جمهوری ترکیه و اولین رئیس‌جمهوری آن یعنی مصطفی کمال آتاتورک ۱۹۳۸-۱۹۲۳ آن را تاسیس کرد.

این ائتلاف مخالفان نام «ائتلاف تلاش و آزادی» را بر خود اطلاق کرده و شامل احزاب «کارگران ترکیه TİP»، «کار EMEP»، «آزادی اجتماعی TOP »، «جنبش جهانی EHP» و «اتحادیه شوراهای سوسیال» است.

مخالفان از اردوغان انتقاد می‌کنند که قدرت را منحصرا در اختیار گرفته و از آن برای تاثیرگذاری بر انتخابات استفاده می‌کند.

اردوغان در حالی روز شنبه بر شدت لحن خود افزوده که کشورش برای سخت‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در ۱۴ ماه مه آماده می‌شود.
اردوغان همچنین با انتقادات شدید به دلیل افزایش تورم و نحوه عملکرد دولتش در قبال زلزله ویرانگر اوایل ماه فوریه روبه‌رو است. او رسما کمپین انتخاباتی خود را روز جمعه آغاز کرد، در حالی‌که مخالفان قول داده‌اند سیستم ریاست‌جمهوری که او پنج سال پیش به راه انداخت را از بین ببرند.

اردوغان از وعده مخالفان برای به دست گرفتن دولت انتقاد کرد و گفت، این به منزله بازگشت به ائتلاف‌هایی خواهد بود که دوره‌هایی از بی‌ثباتی در کشور را قبل از ۲۰۰۲ ایجاد کرد.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری سخت‌ترین انتخابات از سال ۲۰۰۳ خواهد بود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا