میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

نصب موتور ملی بر هلی‌کوپتر گوک‌بی ترکیه تا پایان ماه جاری

موتورهای ساخت شرکت توساش تا پایان ماه جاری بر هلی‌کوپترهای گوک‌بی نصب خواهد شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

پروفسور محمود فاروق آکشیت، مدیر عامل شرکت صنایع موتورسازی توساش ترکیه (TEI) در گفت‌وگو با آناتولی اعلام کرد که دو موتور توربو شفت «TEI-TS1400» به عنوان بخش نخست سری ساخت این موتورها تا پایان ماه مارس جهت نصب بر هلی‌کوپترهای چند منظوره «گوک‌بی» به سازمان هوا و فضانوردی ترکیه «توساش» تحویل داده خواهند شد.

آکشیت خاطرنشان کرد: پیشتر موتوری را به توساش در راستای آغاز فعالیت‌های بیشتر در این زمینه ارایه داده بودیم. برای توسعه این موتورها جهت انجام پروازهای با سرنشین با تمام قدرت فعالیت‌هایمان را پیش بردیم. قدرت این موتورها را به 1572 اسب بخار و دور آن را به بالای صد رساندیم.

مدیر عامل شرکت صنایع موتورسازی توساش ترکیه با بیان این که تمامی تست‌های این موتورها به انجام رسیده است، گفت: امیدواریم نخستین پرواز با سرنیشین هم تا پایان سال جاری صورت بگیرد.

– جایگاه نخست در ساخت موتورهای پیستوتی برای پروازهای ارتفاع بالا

آکشیت در رابطه با ساخت موتورهای پیستونی این شرکت جهت پرواز پهپادها در ارتقاع بسیار بلند گفت: با موتورهای «TEI-PD170» برای نخستین بار با عبور از ارتفاع 30 هزار پا رکورد جدیدی را ثبت کردیم. چون پرواز این نوع موتورها در مقایسه با موتورهای جت در این ارتقاعات کار بسیار دشواری است.

وی تاکید کرد: در جهان نمونه‌ای غیر از این موتور وجود ندارد که تا این ارتفاع برسد. هم اکنون آزمایش‌های همراه با پهپادهای «آک سونقور» در این سطح ادامه دارد. هدف ما آغاز تولید انبوه این موتورها تا پایان سال است.

اولین زیردریایی خودران ترکیه
بخوانید
عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا