میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
اقتصادخبرهای ویژه

مردم کدام کشورها در ترکیه خانه می خرند؟ از آمریکا و کانادا و آلمان تا ایران و عراق و روسیه

شهروندان برخی کشورها مانند یمن و عراق و افغانستان به دلیل نارضایتی از اوضاع داخلی کشورهای خود راهی ترکیه می شوند.

تبلیغ در عصر ترکیه

سال 2022 میلادی، شهروندان خارجی 67 هزار و 490 واحد مسکونی در شهرهای مختلف ترکیه، به ویژه در استانبول، آنتالیا و مرسین خریداری کردند.

به گزارش عصر ترکیه، این میزان خرید، معادل 4.5 درصد کل معاملات ملکی در کشور ترکیه است.

هر چند در خبرها، عمدتا به شهروندان 3 کشوری که بیشترین خریدهای خانه در ترکیه را انجام داده اند (روسیه، ایران و عراق) پرداخته می شود اما مجموع خریدهای آنان، کمتر از نیمی از آمار فروش ملک به خارجی هاست.

در میان شهروندان 20 کشوری که بیشترین خرید خانه در ترکیه را در سال گذشته میلادی انجام داده اند، نام های ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان و اوکراین از غرب، چین، پاکستان، افغانستان و آذربایجان از آسیا، همچنین عربستان، کویت، مصر، یمن، لبنان و فلسطین از جهان عرب و مصر از آفریقا به چشم می خورد.

چرا در ترکیه ملک می خرند؟

خرید ملک توسط خارجی ها در ترکیه با اهداف گوناگونی صورت می گیرد.

شهروندان برخی کشورها مانند یمن و عراق و افغانستان به دلیل نارضایتی از اوضاع داخلی کشورهای خود راهی ترکیه می شوند.

برخی از اروپایی ها ترجیح می دهند با خرید خانه ای کوچک و بدون اخذ شهروندی ترکیه – که اساساً نیاز خاصی بدان ندارند – تعطیلات خود را در سواحل آفتابی ترکیه به ویژه آنتالیا بگذرانند.

گروهی از تاجران بین المللی هم که مدام برای تجارت به استانبول – مرکز اقتصادی ترکیه – می روند، خانه های کوچکی در این شهر خریداری کرده اند تا در رفت و آمدهای مکررشان به این شهر نیازی به هتل نداشته باشند و در عین حال، با افزایش قیمت ملک خود، ارزش پول شان حفظ شود.

تعدادی نیز برای تحصیلات عالیه به دانشگاه های ترکیه می روند و خانه ای جهت گذراندن سال های تحصیل در این کشور می خرند.

روس ها و اوکراینی ها هم بعد از جنگ کشورهایشان برای در امان ماندن از عواقب آن، راهی ترکیه شدند به گونه ای که شهروندان روسی رتبه اول و اوکراینی ها در رده ششم خرید خانه توسط خارجی ها هستند.

ایرانی ها نیز با تلفیقی از علل فوق در ترکیه خانه می خرند و سال گذشته با خرید 8223 واحد مسکونی در جایگاه دوم قرار گرفتند.

در جدول زیر فهرست 20 کشوری که شهروندان آنها بیشترین خرید خانه را در ترکیه داشته اند، می بینید:

گفتنی است دولت ترکیه به خارجی هایی که ملک یا املاکی با ارزش دستکم 400 هزار دلار در ترکیه بخرند، حق شهروندی اعطا می کند. همچنین به خارجی ها در قبال خرید ملک 50 هزار دلاری در شهرهای کوچک و 75 هزار دلاری در شهرهای بزرگ، حق اقامت می دهد که هر دو سال تمدید می شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
https://asrturkiye.com/مردم-کدام-کشورها…یه-خانه-می-خرند؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا