میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه
معرفی 5 ماهی معروف ترکیه

ماهی هایی که در سفر به ترکیه باید امتحان کنید!

ماهی باس (Sea Bass) علاوه بر اینکه یک ماهی خوشمزه است، فواید سلامتی زیادی نیز دارد.  کم چربی و سرشار از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B12 و سلنیوم است.

تبلیغ در عصر ترکیه

ترکیه کشوری با هزاران مایل خط ساحلی است که از سه طرف توسط دریا احاطه شده است. این کشور پایتخت غذاهای دریایی با گونه های بسیار متفاوت ماهی است که در دریای اژه، مدیترانه شرقی و دریای سیاه زندگی می کنند. ترکیه در سواحل دریای اژه، مدیترانه، مرمره و دریای سیاه قرار دارد، بنابراین، قابل درک است که ماهی نقش مهمی در فرهنگ غذا و غذاهای ترکی دارد. در این مطلب آقای ترکیه (mr turkey) درباره  ماهی های معروف ترکیه صحبت کرده است.

معرفی ماهی های معروف ترکیه – turkish fish

 

HAMSI

هامسی ماهی (آنچوی اروپایی) – HAMSI ( EUROPEAN ANCHOVY )

هامسی ماهی کوچکی است که فقط در دریای سیاه صید می شود و از اکتبر تا فوریه در سراسر ترکیه خورده می شود. اگر از شهرهای ساحلی دریای سیاه دیدن کنید، حتماً هامسی (آنچوی اروپایی) را خواهید خورد، زیرا هیچ انتخابی نخواهید داشت. مردم این منطقه از ترکیه عاشق این ماهی هستند.

Sea Bass

ماهی خاردار – Sea Bass

یکی دیگر از ماهی های معروف ترکیه ماهی خاردار است. ماهی خاردار (Sea Bass) یکی از خوشمزه ترین انواع ماهی است که می توانید در ماه های گرم تابستان طعم تازه آن را بچشید. این ماهی بومی دریای اژه جنوبی و دریای مدیترانه است. آنها به 12 گونه تقسیم می شوند و به دلیل گوشت کم چرب و طعم دلپذیر خود شناخته شده اند. در غذاهای ترکی این ماهی را یا کبابی، بخارپز یا در نمک درست می کنند. بهترین زمان برای خوردن ماهی باس از اردیبهشت تا پایان شهریور است. بیشتر سرآشپزها دستور تهیه ماهی خاردار خاص خود را دارند و در ترکیه، این ماهی  را در بیشتر منوها می بینید. این ماهی، ماهی معروفی در غذاهای ترکی است. این یک گونه محبوب است که اغلب کبابی، پخته یا سرخ شده و به عنوان غذای اصلی سرو می شود. سی باس به دلیل گوشت بسیار لطیف و طعم لذیذی دارد.

ماهی باس (Sea Bass) علاوه بر اینکه یک ماهی خوشمزه است، فواید سلامتی زیادی نیز دارد.  کم چربی و سرشار از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B12 و سلنیوم است. این مواد مغذی می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی، بهبود عملکرد مغز و افزایش سلامت کمک کنند.

palamut

ماهی پالاموت – palamut

پالاموت که با نام بونیتو (bonito) نیز شناخته می شود، گونه ای از ماهی تن است که در دریای اژه و دریای مدیترانه یافت می شود. این ماهی محبوب  در غذاهای ترکی است که به دلیل گوشت خوش طعمش شناخته شده است. در غذاهای ترکی، پالموت را اغلب کبابی یا سرخ می کنند و به عنوان غذای اصلی سرو می کنند. این یکی دیگر از ماهی های معروف ترکیه (turkish fish) محسوب می شود.

Alabalik

ماهی آلابالیک – Alabalık

Alabalık کلمه ترکی به معنی قزل آلا است. قزل آلا نوعی ماهی آب شیرین است که به طور گسترده در سراسر جهان توزیع می شود و در بسیاری از فرهنگ ها یک ماهی غذایی محبوب است. در ترکیه ماهی قزل آلا به طور گسترده پرورش داده می شود و به طور گسترده در بازارها و رستوران ها به ویژه در مناطق کوهستانی این کشور موجود است. قزل آلا یکی دیگر از ماهی های معروف در ترکیه (turkish fish) محسوب می شود.

ماهی قزل آلا یک ماهی سالم و خوش طعم است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و جیوه کم است و آن را به انتخابی عالی برای یک وعده غذایی مغذی تبدیل می کند. می توان آن را به روش های مختلفی از جمله کباب کردن، سرخ کردن تهیه کرد. در غذاهای ترکی، ماهی قزل آلا را اغلب به صورت کبابی با لیمو سرو می کنند و با  برنج، بلغور یا سیب زمینی سرو می شود.

barbun

ماهی باربون – barbun

در ترکیه، barbun (کفال قرمز)  یک گونه محبوب و بسیار ارزشمند از ماهی است که معمولا به عنوان یک غذای لذیذ مصرف می شود. این ماهی در امتداد سواحل دریای اژه و مدیترانه ترکیه صید می شود و به دلیل طعم غنی و گوشت لذیذ خود شناخته شده است. باربون اغلب در غذاهای سنتی ترکیه مانند “مزه” (پیش غذا) استفاده می شود و همچنین  در خورش ها و سوپ های غذاهای دریایی استفاده می شود. معمولاً به صورت کبابی یا سرخ شده سرو می شود. اگر علاقه مند به امتحان کفال قرمز در ترکیه هستید، می توانید آن را در بسیاری از رستوران های غذاهای دریایی و بازارهای غذاهای ویژه، به خصوص در شهرهای ساحلی مانند استانبول، بدروم و آنتالیا پیدا کنید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
آقای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا