میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاسیاست

مالزی: لغو مجوز سوزاندن قرآن در نروژ نشانگر تاثیر دیپلماسی ترکیه است

تبلیغ در عصر ترکیه

وزیر امور خارجه مالزی اعلام کرد که لغو مجوز سوزاندن قرآن کریم در نروژ نشان می‌دهد دیپلماسی ترکیه کار می‌کند.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، عبدالرزاق احمد، وزیر امور خارجه و نماینده ویژه مالزی برای مقابله با اسلام‌هراسی طی مصاحبه با آناتولی در مورد لغو مجوز سوزاندن قرآن کریم در نروژ اعلام کرد: این به ما نشان می‌دهد که دیپلماسی و قدرت نرم ترکیه کار می‌کند».

احمد توضیح کرد: «باید با رویارویی و برقراری مناسبات نزدیک با این افراد بگوییم که «رنجیده‌ایم و این راه درستی برای انجام برخی چیزها نیست. بنا براین باید متوقف شوند. ترکیه یک کشور تاثیرگذار است که در بسیاری از جهات ابقدرت است».

وی با اشاره به اینکه مالزی برای مقابله با اسلام‌ستیزی در سراسر جهان اهمیت قائل است، گفت: می‌خواهیم از ترکیه و به‌ویژه خبرگزاری آناتولی در زمینه مقابله با اسلام‌ستیزی هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم را یاد بگیریم. زیرا شما به‌عنوان کشور، در مقابله با اسلام‌هراسی در صفوف مقدم قرار دارید.

احمد پیرامون موارد سوزاندن قرآن کریم در سوئد و دانمارک نیز اظهار داشت: چه یک هزار و چه یک میلیون قرآن را آتش زنند، نمی‌توانند آموزه‌های اسلامی را از قلب و ذهن مسلمانان حذف کنند. غرب باید در این خصوص واقع‌بین باشد. ایجاد نفرت علیه هر دینی اصلا فایده‌ای ندارد. این هویت ما بوده و با هم‌زیستی با بقیه جهان، از آن دفاع خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «به نظرم وقت آن رسیده است که کشورهای مسلمان نیز کمی سختگیرانه‌تر عمل کرده و با هم همکاری کنند. هر چیز مبتنی بر اسلام‌هراسی می‌تواند جرم تلقی شود. همانطور که یهودی‌ستیزی در بسیاری از کشورها جرم است، ما هم باید به‌ویژه در کشورهای مسلمان اسلام‌هراسی را جرم اعلام کنیم».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا