میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
اقتصاد

عراق و ترکیه در زمینه بحران آب به توافق اولیه رسیدند

دفتر «محسن المندلاوی» نایب رئیس اول پارلمان عراق در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود که هیأت مجلس نمایندگان عراق به ریاست محسن المندلاوی با رئیس مجلس ملی ترکیه برای تشکیل کمیته مشترک به منظور حل مشکل آب بین دو کشور به توافق رسیدند.

تبلیغ در عصر ترکیه

دفتر ریاست پارلمان عراق از دستیابی به توافق اولیه با ترکیه برای تشکیل کمیته ای به منظور بررسی بحران آب بین دو کشور خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ریاست پارلمان عراق اعلام کرد که با ترکیه برای تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی بحران آب بین دو کشور به توافق رسیده است.

بر اساس این گزارش، دفتر «محسن المندلاوی» نایب رئیس اول پارلمان عراق در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود که هیأت مجلس نمایندگان عراق به ریاست محسن المندلاوی با رئیس مجلس ملی ترکیه برای تشکیل کمیته مشترک به منظور حل مشکل آب بین دو کشور به توافق رسیدند.

گقتنی است که طی دهه‌های گذشته، عراق تماس‌های مستمری با ترکیه برای دستیابی به توافق در مورد سهم خود از آب داشته و مشورت با بغداد را هنگام تصمیم‌گیری برای ساخت هر سدی بر روی دو رودخانه دجله و فرات ضروری دانسته است، اما این تلاش‌ها تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا