میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
اقتصاد

صادرات 6.5 میلیارد دلاری ترکیه در بخش معدن

ترکیه در سال 2022 حدود 6.5 میلیارد دلار در بخش معدن صادرات انجام داده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

اتحادیه صادرکنندگان مواد معدنی استانبول امروز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد: صادرات مواد معدنی ترکیه در سال 2022 با 9.13 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 6 میلیارد و 469 میلیون دلار رسیده است. بیشترین فروش خارجی در بخش معدن مربوط به گروه محصولات سنگ معدن فلزی با 2 میلیارد و 172 میلیون دلار است.

براساس آمار این نهاد، سنگ‌های طبیعی با 2.1 میلیارد دلار در رتبه دوم و مواد معدنی صنعتی نیز با 1.36 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارند.

چین با 1.4 میلیارد دلار وارادت مواد معدنی ترکیه در صدر قرار گرفته و پس از آن نیز آمریکا با 630 میلیون دلار و بلغارستان با 386 میلیون دلار در جایگاههای بعدی هستند.

رستم چتین‌کایا، رئیس هیئت بخش معدن مجمع صادرکنندگان ترکیه نیز دراین باره اعلام کرد: در ابتدای سال 2022 هدف صادراتی 7.5 میلیارد دلاری را در دستور کار خود قرار داده بودیم اما به دلیل رکود اقتصادی در آمریکا و اتحادیه اروپا و تاثیرات منفی کرونا در چین نتوانستیم به این هدف دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت معدن همچنان توانسته به افزایش صادرات 9.13 درصدی برسد، گفت: برای سال آینده با شرایط مشابهی روبرو هستیم. انتظار نداریم صادرات ما در 6 ماهه اول سال 2023 افزایش زیادی داشته باشد. احتمالا صادرات امسال در این دوره کمتر از سال پیش باشد. اما امیدوار هستیم که در شش ماهه دوم بتوانیم آن را جبران کرده و به سطح سال 2022 برسیم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا