میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاسلامت و زیبایی

شایع‌ترین دلیل ابتلا به یبوست نوزادان چیست؟

شایع‌ترین دلایل یبوست، از آموزش زود هنگام دستشویی رفتن است، بنابراین بهتر است که با مواد غذایی ملین یبوست کودک را رفع و درمان کنید.

تبلیغ در عصر ترکیه

یک فوق تخصص اطفال گفت: عدم شناخت صحیح مادر از نگهداری نوزاد یک تهدید برای سلامت آنهاست.

حسن بوسکابادی فوق تخصص اطفال گفت: نکاتی را باید مادران جوان در مورد نگهداری از نوزادان بدانند، این که نوزاد در ساعت اول پس از تولد ازحساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو مادران باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رعایت این نکات غذایی در زمان ابتلا به یبوست ضرورت دارد

بوسکابادی در پاسخ به این که بزرگترین خطری که سلامت نوزادان را تهدید می‌کند چیست عنوان کرد: موضوعاتی که در ماه‌های اول نوزادان را تهدید می‌کند یکی کاهش مصرف شیر مادر توسط مادر است، متاسفانه تهدید جدی محسوب می‌شود، استفاده کردن از شیر خشک و کمتر استفاده کردن از شیر مادر توصیه نمی‌شود.

این فوق تخصص اطفال اضافه کرد: عدم آگاهی مادر، آسیب جدی به سلامت نوزاد در ساعات اول تولد به نوزاد میزند.

بوسکابادی خاطرنشان کرد: در روزهای اول، زردی نوزادن خیلی مهم و حائز اهمیت است و یک تهدید برای سلامت نوزادان خواهد بود. عدم شناخت صحیح مادر از نگهداری نوزاد یک تهدید برای سلامت آنهاست.

فوق تخصص اطفال افزود: یک زایمان ایمن ” زایمان طبیعی” خواهد بود و خیلی در سلامت نوزاد مؤثر است و می‌تواند سرنوشت نوزاد را متحول کند. بهتر است از سزارین‌های نابه جا خوداری شود تا سلامت نوزاد را به خطر نیفتد. باید رشد و تکامل بچه‌ها را به درستی مدیریت کنیم و مشکلات نوزادان را تشخیص و به موقع رسیدگی کنیم.

بوسکابادی درباره استفاده از شیرخشک اشاره کرد و گفت: اگر وزن بچه کافی بود بهتر است که شیر خشک را قطع کنید. شیرخشک سیری ناپذیر است و اما شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزاد است. اگر نوزادان سابقه آلرژی یا رفلاکس داشته باشند، شیرخشک وضعیت آن ها را تشدید می‌کند. بهتر است والدین اول نوزاد را وزن کنند، اگر وزن مشکلی نداشت شیرخشک را قطع کنند و در غیر این صورت اگر نوزاد مشکل وزن داشت از شیرخشک‌های مخصوص استفاده شود که رفلاکس و آلرژی را تشدید نکند.

بوسکابادی در خصوص پیشگیری از آلرژی‌ها عنوان کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از آلرژی‌ها عدم مواجهه فرد با آن آلرژی شناخته شده است .

وی ادامه داد: کسانی که آلرژی دارند بهتر است در شهریور واکسن آنفولانزا بزنند که در زمستان‌ها کمتر دچار سرماخوردگی شوند، از خوردن موادغذایی، مانند خوردن بادام زمینی یا گردو و یا هرچیزی که باعث می‌شود که آلرژی را برانگیخته کند، خودداری کنند.

بوسکابادی اضافه کرد: سرماخوردگی‌ها معمولا یک فاز کاهش و افزایش دارند، علاوه بر سرفه و عطسه، علائم سرماخوردگی می‌تواند، شامل گلودرد و آبریزش و گرفتگی بینی باشد. سرماخوردگی شدیدتر نیز می‌تواند باعث سردرد، تب و بدن درد شود.

حسن بوسکابادی در پایان درباره یبوست، گفت: شایع‌ترین دلایل یبوست، از آموزش زود هنگام دستشویی رفتن است، بنابراین بهتر است که با مواد غذایی ملین یبوست کودک را رفع و درمان کنید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسکانیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا