میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاسیاست

سفر دبیرکل ناتو به ترکیه

تبلیغ در عصر ترکیه

دبیرکل ناتو اعلام کرد که برای دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اعلام همبستگی با مردم ترکیه به دلیل وقوع زلزله‌های ویرانگر قهرمان‌مرعش، روز 16 فوریه به ترکیه می‌آید.

به گزارش عصر ترکیه، ینس استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست وزیران دفاع ناتو برگزار کرد، درباره حمایت ناتو از ترکیه و سفر خود به ترکیه خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه همه متحدان عمیق‌ترین تسلیت و حمایت خود را از ترکیه به دلیل زمین‌لرزه‌های قهرمان‌مرعش ابراز کردند، گفت: متحدان ناتو، شرکا و ناتو حمایت خود از ترکیه را افزایش داده‌اند.

دبیرکل ناتو با یادآوری اینکه ناتو علاوه بر کمک‌های متحدان، تاسیسات اقامتی نیز ارسال خواهد کرد، گفت: ظرف چند روز آینده این کمک‌ها به ترکیه ارسال می‌شود. من فردا در ترکیه خواهم بود تا با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه دیدار و همبستگی و تسلیت خود را اعلام کنم.

استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که هماهنگی کمک‌های ناتو و متحدانش را نیز در این دیدار ارزیابی خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه نشست وزیران دفاع ناتو را با یک دقیقه سکوت به احترام جان‌باختگان زلزله آغاز کردند، گفت: می‌خواهم از متحدانمان به خاطر حمایت شان از ترکیه تشکر کنم. امروز نشست وزرای دفاع را با دعوت از همه متحدان به حمایت بیشتر و افزایش کمک‌های راهبردی به پایان رساندیم.

زمین لرزه های 7.7 و 7.6 ریشتری 6 فوریه در قهرمان‌ماراش که 10 استان ترکیه و همچنین بخش‌هایی از سوریه را تحت تاثیر قرار داده و هزاران قربانی گرفت، به عنوان “فاجعه قرن” توصیف می‌شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا