میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سیاست

دیپلماسی فعال دفاعی و امنیتی ترکیه در سال 2022

وزارت دفاع ترکیه و مقامات مسئول آن سال گذشته دیپلماسی فعالی را در عرصه جهانی پیش بردند.

تبلیغ در عصر ترکیه

وزارت دفاع ترکیه و در راس آن خلوصی آکار به عنوان بخشی از «دیپلماسی دفاعی و امنیتی» فعال خود در طول سال 2022، 141 دیدار حضوری، 55 تماس تلفنی و بازدید از 9 کشور داشته است.

آکار با بسیاری از همتایان خود از جمله وزرای دفاع فنلاند و سوئد به ویژه در خصوص روند عضویت آنان در سازمان ناتو دیدار داشته است

دیپلماسی دفاعی و امنیتی آکار پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین فعالتر شده و وی در این خصوص با مقامات کشورهای مختلف از جمله سرگئی شویگو و الکسی رزنیکوف وزیران دفاع روسیه و اوکراین رایزنی‌های فشرده انجام داد.

پس از توافقنامه انتقال غلات از اوکراین نیز که توسط ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، وی نقش فعالتری در رفع بحران جهانی غذا برعهده گرفته و این روند را از نزدیک تحت نظر گرفت.

در کنار آنها آکار دیدار و گفتگوهایی با لوید جیمز آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز انجام داد. مبارزه با تروریسم، مسائل تامین 40 فروند هواپیمای اف-16 و نوسازی 79 فروند از مهمترین موضوعات گفتگو میان طرفین بود.

دیدار با بنیامین گانتز، وزیر دفاع اسرائیل پس از 12 سال و میزبانی از وزرای دفاع ایتالیا و انگلیس در استانبول از دیگر نشستهای مهم آکار با همتایان خود در سال گذشته بود.

علاوه بر این، نهمین نشست وزرای دفاع گرجستان، آذربایجان و ترکیه نیز به میزبانی آکار در شهر کایسری ترکیه برگزار شد

وی در آخرین روزهای سال 2022 نیز نشست مهمی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه برگزار کرد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا