میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
جامعه

تخلیه بخشی از بار مهاجرتی ایران در ترکیه

رئیس رصدخانه ملی مهاجرت ایران اعلام کرد بخشی از بار مهاجرتی این کشور در ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس تخلیه می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

بهرام صلواتی، رئیس رصدخانه ملی مهاجرت ایران اظهار داشت: میل به مهاجرت در داخل ایران افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر ظرفیت کشورهای اروپایی یا مقاصد اصلی نیز محدود است.

او امروز در مصاحبه ای گفت: بر این اساس مقاصد جدیدی همچون ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس شکل گرفته است که قسمتی از بار مهاجرتی ایران در آنجا تخلیه می‌شود.

صلواتی همچنین تصریح کرد: ترکیه تاکنون برای مهاجران ایران و افغانستان بیشتر به‌عنوان کشور ترانزیت عمل می‌کرد. الان دیگر در خود ترکیه هم قسمتی از مهاجران ایرانی دارند رسوخ می‌کنند.

رئیس رصدخانه ملی مهاجرت ایران افزود: در سالنامه 1401 اگر خرید مسکن یا ثبت شرکت در ترکیه را ببینید، متوجه افزایش چشمگیر سهم خرید مسکن از سال 2016 به این سو خواهید شد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهاجرت شرکت‌ها، مسائل زیرساختی است در این چند وقت اخیر هم پررنگ شده است. شرایط ناپایدار اینترنتی و ارتباطی منجر به آسیب دیدن بسیاری از کسب‌و‌کارها شده است.

صلواتی در پایان راجع به افزایش شمار پناهجویان ایرانی پس از اعتراضات اخیر نیز گفت: قطع به یقین اتفاقاتی که اخیرا رخ داده است و اعتراضات و فضایی که شکل می‌گیرد، حتما اثرش را در سال آینده خواهد گذاشت.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا