میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
جامعه

تجمع مردم استانبول در اعتراض به سوزاندن قرآن در سوئد

جمعی از مردم استانبول صبح امروز با تجمع در مقابل مسجد میدان تقسیم به سوزاندن قرآن کریم توسط یک سیاستمدار راست افراطی در سوئد اعتراض کردند.

تبلیغ در عصر ترکیه

جمعی از مردم استانبول امروز یکشنبه ‍پس از اقامه نماز صبح، با تجمع در مقابل مسجد میدان تقسیم اعتراض خود را نسبت به سوزاندن قرآن کریم توسط یک سیاستمدار راست افراطی در سوئد نشان دادند.

ابراهیم بشینجی، رئیس بنیاد جوانان ترکیه (TÜGVA) در تجمع مذکور با محکوم کردن اقدام راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی و سکوت دولت سوئد در قبال این اقدام گفت: ما به عنوان نمایندگان برخی از سازمان‌های مردم نهاد ترکیه به منظور نشان دادن اعتراض خود نسبت به هتک حرمت به مقدسات در این مکان تجمع کرده‌ایم.

رئیس بنیاد جوانان ترکیه تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اسلام دین صلح، رحمت، وحدت، برابری و برادری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این یک اقدام زشت و مذبوحانه است که توسط یک شخص نادان و با حمایت و همراهی نیروهای امنیتی سوئد انجام شده است. رویکرد دولت سوئد نسبت به این اقدام را نیز محکوم می‌کنیم.

گفتنی است راسموس پالودان، رهبر حزب راستگرای افراطی «استرام کورس» (Stram Kurs) دانمارک روز گذشته در مجاورت ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، قرآن کریم را آتش زد. پالودان این اقدام را تحت تدابیر شدید امنیتی انجام داد و به هیچ کس اجازه داده نشد به او نزدیک شود.

ترکیه و بسیاری از کشورهای مسلمان اقدام تحریک آمیز این سیاستمدار و رویکرد دولت سوئد نسبت به توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان را محکوم کرده‌اند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا