میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

بهشت ​​طبیعی ترکیه اینجاست (+عکس)

آرتوین شهری‌ست که نامش با ییلاق‌ها و زیبائی‌های طبیعی و بکر و دست‌نخورده ورد زبان‌هاست. آرتوین با ییلاق‌های سرسبز یکی از شهرهای مورد ترجیح گردش‌گران و علاقه‌مندان به طبیعت است، که ییلاق‌های کاچکار و کافکاسور در بین معروف‌ترین آن‌ها قرار دارند.

تبلیغ در عصر ترکیه

آرتوین (بهشت ​​طبیعی ترکیه) شهری‌ست که نامش با ییلاق‌ها و زیبائی‌های طبیعی و بکر و دست‌نخورده ورد زبان‌هاست. آرتوین با ییلاق‌های سرسبز یکی از شهرهای مورد ترجیح گردش‌گران و علاقه‌مندان به طبیعت است، که ییلاق‌های کاچکار و کافکاسور در بین معروف‌ترین آن‌ها قرار دارند. ییلاق کاچکار نام خود را از رشته کوه‌هایی به همین نام در دریای سیاه شرقی گرفته است. ییلاق کاچکار با دشت‌ها، دره‌ها، دریاچه‌ها و یخچال‌های زیبا مکانی سرسبز و پوشیده از انواع گیاهان و درختان است. اتحادیه بین‌المللی حفاظت ازطبیعت پارک ملی واقع در کوه‌های کاچکار را به‌عنوان “یکی از صد منطقه دارای اولویت برای حفاظت در جهان” معرفی کرده است. در این پارک ملی یخچال‌های دره‌ای و شمار زیادی دریاچه یخچال وجود دارند. دریاچه بزرگ یخچالی یکی از دریاچه‌های یخچالی واقع در مرتفع‌ترین نقطه ترکیه نیز در این پارک ملی قرار دارد. این دریاچه در مسیر راه صعود به قله کوه‌های کاچکار واقع گردیده و سطح دریاچه ده ماه سال پوشیده از یخ است. کوه‌های کاچکار و این دریاچه یخچالی آبی رنگ با منظره زیبا و بی‌مانند آدمی را به شگفتی وامی‌دارد.

ییلاق کافکاسور یکی دیگر از ییلاق‌های معروف در آرتوین است که بازدیدکنندگان را شیفته خود می‌سازد. زمین‌های ناهموار پوشیده از انواع گیاهان سرسبز و گل‌های رنگین و نایاب گویی شما را به دنیایی دیگر می‌برد. یکی از ویژگی‌هایی که این ییلاق را از دیگر ییلاق‌های آرتوین مجزا می‌کند، برگزاری همه ساله جشنواره‌های ییلاق در ماه ژوئن و ترتیب مسابقات گاوبازی در طول این جشنواره‌هاست. البته لازم به یادآوری است که این مسابقات گاوبازی شباهتی به مسابقات گاوبازی در اسپانیا ندارند. در مسابقات گاو بازی ییلاق کافکاسور گاو نری که بتواند به رقیب‌اش تنه بزند، برنده مسابقه اعلام می‌شود. حال بیایید به طرف ییلاق آرسیان با پارکورهای پیاده‌روی ، چمن‌زارهای وسیع و دریاچه‌های بزرگ و کوچک حرکت کنیم. این ییلاق یکی از چشم‌گیرترین زیبایی‌های طبیعی شهرستان شاوشات است که به “شهر آرام”معروف است. گردش‌گران در این ییلاق به ویژه از “دریاچه جزایر شناور” بازدید می‌کنند، زیرا جزایر روی دریاچه که فقط از توده‌های گیاهی و خاک تشکیل شده‌اند، با نیروی باد جابجا می‌شوند.

در آرتوین به اندازه ییلاق‌ها، دشت‌ها و جلگه‌ها و دریاچه‌ها نیز ارزش تعریف و توصیف دارند. بهتر است که اول از رودخانه چوروه که سریع‌ترین جهان است، سخن بگوئیم. بخشی از این رودخانه از آرتوین عبور می‌کند. این رودخانه خروشان که به تندی سرازیر می‌شود، دامنه‌های کوه‌ها و صخره‌ها را شکافته و تعداد زیادی دشت و دره بوجود آورده است. در آرتوین وقتی سخن از دره به میان می‌آید، در وحله نخست نام دره چوروه به اذهان خطور می‌کند. این دره که دارای تنگه‌های عمیق و تنگی است، محل غیرقابل انصرافی برای علاقه‌مندان به ورزش رفتینگ می‌باشد. انواع گیاهان نایاب در این ییلاق دانشمندان را به این منطقه جذب می‌کند. زیرا برخی از این گیاهان تنها در این منطقه رویده و نظیر و مانندی در جهان ندارند. دره جهنم در آرتوین یکی دیگر از زیبائی‌های طبیعی این منطقه است که در بین معروف‌ترین دره‌های جهان قرار دارد. باریکی برخی از نقاط این دره به گونه‌ای که تنها یک نفر می‌تواند از آن عبور کند، موجب جذب ماجراجویان به این منطقه می‌شود. منظره این دره که با عبور از سنگلاخ‌ها و سرازیری‌ها می‌توان به آن راه یافت، نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند.

دره هاتیلا یکی دیگر از دره‌های شگفت‌انگیز در آرتوین است که با پرتگاه‌ها، آبشارها و صخره‌های صعب‌العبور خود دارای بافت ژئولوژیکی متفاوتی است. این دره هم از نظر اشکال سطح زمین و هم از نظر فراهم کردن امکان زندگی برای انواع جانداران دره‌ای مهم به شمار می‌رود. در دره هاتیلا و اطراف آن که در موقعیت پارک ملی قرار دارند، مرتفع‌ترین تراس شیشه‌ای ترکیه ساخته شده است. اگر که می‌خواهید منظره شگفت‌انگیز این دره را در تاروپود خود احساس کنید توصیه می‌کنیم که حتما از این تراس دیدن کنید. البته اگر آکروفوبیا( ترس از ارتفاع ) ندارید.  پارک طبیعت کاراگول یکی دیگر از زیبائی‌های طبیعی حیرت‌آور آرتوین است که با حفظ حالت طبیعی خود تا به امروز رسیده است. این پارک شاهکاری طبیعی است که آدمی را جادو می‌کند. کاراگول در مسیر راهی واقع شده که به جامیلی، اولین و تنها منطقه ذخایر زیست کره ترکیه منتهی می‌شود. منطقه ذخایر بیوسفر(زیست کره ) از سوی یونسکو به عنوان مناطقی که در آن تنوع زیستی و ارزش‌های فرهنگی محافظت شده و یک مدل توسعه پایدار ارائه می‌کنند، تعریف می‌شود. آرتوین با آبشارهای طبیعی و زیبا نیز انسان را مات و مبهوت می‌کند ولی وقت‌مان امروزمان به سر رسیده و کشف و لذت بردن از مناظر این شاهکارهای طبیعی را به عهده شما عزیزان واگذار کرده و دوباره راه دریا را پیش می‌گیریم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
تی آر تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا