میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
جامعه

بزرگترین مرکز تحقیقات بالینی ترکیه؛ پژوهش‌های نوین درمان، دارو و واکسن

مرکز تحقیقات بالینی فاز یک بیمارستان شهر بیلکنت آنکارا در حال انجام پژوهش در زمینه روش‌های نوین درمان، داروسازی و واکسن‌ است.

تبلیغ در عصر ترکیه

مرکز تحقیقات بالینی فاز یک بیمارستان شهر بیلکنت آنکارا که در آوریل 2021 فعالیت خود را آغاز کرد، با امضای قرارداد با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، هم‌اکنون در حال انجام پژوهش در زمینه روش‌های نوین درمان، داروسازی و واکسن‌ است.

این مرکز بر روی روش‌های نوین درمان، دارو و واکسن‌ در زمینه های مختلف از جمله انکولوژی و هماتولوژی که به فاز اول رسیده‌اند، تحقیقات انجام می‌دهد.

اقدامات امنیتی سختگیرانه نیز در این مرکز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مطالعات بالینی اعمال می‌شود به طوری که تمامی واحدهای این مرکز به جز توالت و حمام با سیستم دوربین مداربسته در تمام ساعات شبانه‌روز نظارت می‌شود و تصاویر ذخیره شده برای پیگیری مطالعات تحقیقاتی بالینی جدا از سیستم بیمارستان ذخیره می‌شوند.

دکتر بوراک جیولک، هماهنگ‌کننده پزشکان بیمارستان اظهار داشت: این مرکز در راستای اقدام ساخت واکسن داخلی و ملی در دوره مبارزه با پاندمی کووید-19 تاسیس شد.

وی افزود: در حال حاضر، علاوه بر واکسن، مطالعات مختلفی برای کمک به تحقیقات دارویی انجام می‌گیرد.

جیولک ابراز داشت: ما بزرگترین مرکز تحقیقات بالینی فاز 1 در ترکیه هستیم. هدف ما این است که مرکز پیشرو در مطالعات جدید واکسن و دارو در جهان باشیم.

وی گفت: کارمندان این مرکز توانمندترین کارکنان از بین 17 هزار پرسنل بیمارستان شهر بیلکنت انتخاب شده‌اند.

جیولک، با بیان اینکه مطالعات هماتولوژی، بیوسیالینیت در حال انجام است، اذعان داشت: هرچند این مرکز در حال حاضر بر روی آنکولوژی متمرکز شده اما فعالیت پژوهش و روند ساخت واکسن داخلی و ملی، مبتنی بر ناقل آدنوویروس نیز ادامه دارد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا