میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سیاست

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه زودتر از موعد مقرر قبلی

اردوغان طی سخنانی در نشست گروهی حزب عدالت و توسعه اظهار داشت: اکنون ما در سال 2023 با گفتن "کافی است، آینده متعلق به ملت است، حرف آخر را ملت می‌زنند و تصمیم با آنهاست" خواستار حمایت ملت هستیم. 

تبلیغ در عصر ترکیه

مردم ترکیه در روز یکشنبه 14 می (24 اردیبهشت 1402) به پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور آینده این کشور را تعیین کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که قرار بود در تاریخ 18 ژوئن برگزار شود، در 14 می برگزار خواهد شد.

به گزارش عصر ترکیه، با این اوصاف، انتخابات حدود یک ماه زودتر از موعد مقرر قبلی برگزار خواهد شد.

اردوغان طی سخنانی در نشست گروهی حزب عدالت و توسعه اظهار داشت: اکنون ما در سال 2023 با گفتن “کافی است، آینده متعلق به ملت است، حرف آخر را ملت می‌زنند و تصمیم با آنهاست” خواستار حمایت ملت هستیم.

حزب عدالت و توسعه ( AKP یا Adalet ve Kalkınma Partisi)، حزب سیاسی حاکم در ترکیه از سال ۲۰۰۲ تاکنون است و اردوغان از طرف این حزب، برای انتخابات آتی کاندیدا می شود.

احزابی چون « جمهوری‌خواه خلق»، « خوب»، « جنبش ملیت‌چی»، «دموکرات»،«سعادت»، «دموکراسی و ترقی»، «آینده» و … در مقابل حزب عدالت و توسعه قرار گرفته اند و هدف مشترک آنها شکست اردوغان و برگزیدن کاندیدایی از میان خودشان است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا