میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها
بخش اول: طرح

از تولید تا فروش

 قطعا پیش از این مرحله جانمایی خط تولید و محل فعالیت اقتصادی خود را نیز انجام داده اید. خوب به تدریج طرح اولیه ما در حال شکل گیری است.

تبلیغ در عصر ترکیه

در نظر داریم طی مجموعه مطالب از تولید تا فروش، عوامل مهم و اثر گذار در پیشرفت رویکردهای تجاری و دسترسی به بالاترین سطح موفقیت در تولید را مورد بررسی قرار دهیم. هم اینک بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند عدم تطابق هزینه های برآورد شده برای تولید با هزینه های واقعی این پروسه و یا ناکامی در عرضه و فروش مناسب مواجه هستند. حال می خواهیم ببینیم تا چه میزان می توان با پیش بینی ها، برنامه ریزی ها و البته تغییر روش ها به ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات مذکور نزدیک شد.

برای شروع تلاش می کنیم تا یک تقسیم بندی مناسب و نقشه راه برای خود تهیه کنیم. مراحل تولید تا فروش را موقتا در چارچوب زیر طبقه بندی می کنیم.

  • طرح
  • چشم انداز
  • خط تولید
  • مواد اولیه
  • کیفیت
  • بازاریابی و پخش
  • فروش

خوب طبیعتا برای شروع همانند هر کاری نیازمند در اختیار داشتن یک طرح خواهیم بود. فراموش نکنید شما در حال ورد به عرصه تولید کالا قرار دارید و این امر به عنوان یک اقدام ارزشمند در چرخه اقتصادی یک کشور قابل تحسین و ستایش است. پس با اعتماد به نفس بالا گام اول را به سمت موفقیت برمی داریم.

در ساده ترین تعریف از یک طرح خوب می توانیم بگوئیم: مجموع برنامه ها و تفکرات ما برای آغاز حرکت و ایجاد یک تحول اساسی چارچوب برنامه ای را تشکیل می دهد که از آن به عنوان طرح نام می بریم. در این مرحله لازم است تا دقت داشته باشیم که نباید چشم اندازها را نیز در شکل اولیه طرح قرار دهیم خوب البته به چشم اندازها فکر خواهیم کرد اما در آنچه قرار است مکتوب شود فعلا بخشی به نام چشم انداز خواهیم داشت زیرا نمی خواهیم برآوردهای درست یا نادرست ما و اطرافیانمان از شرایط بازار موجب به تصمیم گیری زودهنگام در این مرحله شود. خوب در راستای تکمیل بخش های طرح اولیه؛ ابتدا آنچه نوع فعالیت تولیدی ما را شکل می دهد روی کاغذ ثبت می کنیم برای مثال تولید ابر ظرفشویی.

حال باید ببینیم این ابر ظرفشویی در چند نوع داخلی و چند نوع خارجی در بازار وجود دارد از این رو تحقیقات میدانی را شروع می کنیم ارزیابی های این مرحله در ثبت اطلاعات اهمیت زیادی دارد تا از موردی مطمئن نشده ایم نباید آنرا در گزارش میدانی خود وارد کنیم. خوب پس از چند روز تحقیق در می یابیم مثلا 7 نوع خارجی و 5 نوع داخلی در بازار وجود دارد. از هر کدام آنها یک نمونه خریداری کرده و براساس قیمت و کیفیت در بخش تهیه طرح ثبت می کنیم. با توجه به مثال دریافته ایم که با 12 رقیب در بازار سروکار خواهیم داشت. یک گام دیگر پیش می رویم، برای ابر ظرفشویی خود یک پیش برند در نظر گرفته روی کاغذ می آوریم(شاید در آینده این برند تغییر کند یا ثابت بماند که انتخاب آن برعهده صاحب کار است) پس ما رقیب سیزدهم روی کاغذ هستیم. اینجا تصمیم می گیریم که محصول تولیدی ما در چه سطحی قرار داشته باشد بالاترین کیفیت یا هر حالت دیگر که البته توصیه می کنیم به بهترین ها فکر کنید. خوب تصمیم صادر شد ما یک ابر ظرفشویی تولید خواهیم کرد که حداقل از 5 برند داخلی با کیفیت تر باشد و در برابر انواع خارجی نیز حرف هایی برای گفتن داشه باشد.

اکنون یک قدم دیگر پیش می رویم. به سطح بازار، اینترنت و هر روش دیگر که فکر می کنید مراجعه کرده و تلاش می کنیم تا اطلاعاتی را در باره خطوط تولید ابرظرفشویی در داخل و خارج بدست آوریم. بررسی های این مرحله اهمیت بسیاری خواهد داشت بویژه در رابطه با هزینه های مربوط به خرید و راه اندازی خط تولید. پس با دقت و البته حوصله تمام بررسی ها را انجام خواهیم داد. استفاده از اینترنت نیز بسیار با اهمت است زیرا ممکن است بتوانید از یک وب سایت غیرداخلی شرایط خرید خط تولید مورد نظر خود را بیابید و مستقیم آنرا وارد کنید. اطلاعات را جمع آوری کرده و در بخش مربوطه طرح اضافه می کنیم.

 قطعا پیش از این مرحله جانمایی خط تولید و محل فعالیت اقتصادی خود را نیز انجام داده اید. خوب به تدریج طرح اولیه ما در حال شکل گیری است. در این میان تعریف تعداد نیرو و  استاندارد پرداخت برای چنین فعالیتی را نیز فراموش نکنید. تمامی موارد فوق باید به دقت روی کاغذ مکتوب شده باشد. در این مرحله آنچه را که فراهم کرده ایم با شریکان خود(اگر فعالیت شما مشارکتی است) و یا با نزدیکان خود به شور می گذارید زیرا ممکن است موردی به چشم و ذهن آنها بیاید که از دید شما پنهان مانده باشد.

در این مرحله ما طرحی پیش روی خود داریم که تمامی موارد از نوع فعالیت، شرایط بازار، روش دسترسی به خط تولید مورد نظر، تعداد نیروی لازم، محاسبات مالی مروبط به راه اندازی و … در آن آمده است.

حال می توانیم خود را آماده ورود به مرحله بعدی یعنی “چشم انداز” کنیم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سواد زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا