میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

اردوغان: زلزله قهرمان ماراش، قدرتمندترین زلزله خشکی در جهان بود/ توزیع روزانه غذا بین 2.5 میلیون زلزله‌زده

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که در نظر دارند روستاهای زلزله‌زده را نیز همانند مراکز شهری زلزله‌زده ظرف مدت یک سال بازسازی کنند.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از TRT ، اردوغان به همراه دولت باغچه‌لی، رئیس حزب جنبش ملی (MHP) در شهر عثمانیه که در اثر زلزله آسیب دیده، با زلزله‌زدگان این شهر دیدار کردند.

وی با یادآوری اینکه به گفته دانشمندان زلزله 6 فوریه با مرکزیت قهرمان‌مرعش شدیدترین زلزله رخ داده در خشکی در کل جهان بوده است، گفت: کشور ما با بلایای طبیعی مواجه است.

اردوغان با تاکید بر اینکه همه امکانات را برای التیام زخم‌ها بسیج می‌کنند، تصریح کرد: اقدامات لازم برای تامین نیازهای خوراک و آب آشامیدنی زلزله‌زدگان انجام شده و هلال احمر ترکیه به صورت روزانه بین 2.5 میلیون نفر غذا توزیع می‌کند.

رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه نصب و راه‌اندازی کانتینرها همراه با آواربرداری به صورت هم‌زمان ادامه دارد، گفت: 865 هزار شهروند در چادر و 23 هزار و 500 شهروند نیز در کانتینرها اسکان داده شدند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اقداماتی را برای ساخت اقامتگاه‌های دائمی آغاز کرده‌اند، گفت: امیدوارم ظرف یک سال، اقامتگاه‌های دایمی مورد نظر را ساخته و شهروندان خود را اسکان دهیم. ساخت خانه‌ها را در ماه مارچ آغاز می‌کنیم تا در مجموع 270 هزار شهروند صاحب خانه شوند. اگرچه نمی‌توانیم چیزهایی را که از دست رفته برگردانیم، اما کشور ما قادر به ساخت سازه‌های قوی‌تری به جای موارد تخریب شده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا