میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

اردوغان: خسارات زلزله را ظرف یک سال تا حد زیادی برطرف خواهیم کرد

رئيس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که خسارات زلزله‌ در کشور ظرف یک سال تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه در بازدید از شهر زلزله‌زده آدی‌یامان طی سخنانی اظهار داشت: به مردم قول می‌دهم که خسارات ناشی از زلزله را طی یک سال تا حد زیادی برطرف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بدون شک هر چه که لازم باشد انجام خواهیم داد، افزود: بررسی‌های زمین‌ شناسی در مناطق زلزله‌زده به پایان رسیده و تعداد واحدهای مسکونی که باید ساخته شوند به 309 هزار باب رسیده است.

اردوغان با اشاره به اینکه در آدی‌یامان نیز حدود 50 هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد، گفت: کلنگ ساخت این واحدهای مسکونی را در مناطقی که آزمایش‌های زمین شناسی آنها پایان یافته همین الان بر زمین می‌زنیم.

رئيس‌جمهور ترکیه همچنین با اشاره به مهاجرت از مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: مراقب شهر خود باشید و هرگز خاک آبا و اجدادی خود را برای همیشه ترک نکنید. ما هر خانه ویران شده را با خانه‌ای بهتر، زیباتر و امن تر جایگزین می‌کنیم.

وی بر کمک‌رسانی به روستاییان و کشاورزان نیز تاکید کرده و افزود: ما در همه زمینه‌ها از توزیع مواد غذایی گرفته تا عرضه دام‌های جدید برای جایگزینی با دام‌های تلف شده، در کنار کشاورزان و دامداران زلزله‌زده هستیم.

اردوغان با اشاره به برنامه دولت برای مقاوم سازی ساختمان‌ها در کشور گفت: شهرهای بحران‌ زده کشور را در اسرع وقت با راه‌اندازی پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های تحول شهری، در مقابل بلایای طبیعی مقاوم خواهیم کرد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا