میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاسیاست

اخذ ویزای سه کشور اروپایی برای زلزله‌زدگان تسهیل شد

تبلیغ در عصر ترکیه

سوئیس، هلند و بلژیک تصمیم گرفته‌اند برای اینکه شهروندان ترکیه‌ای مقیم کشورهایشان بتوانند به‌طور موقت میزبان اقوام و نزدیکان آسیب‌دیده از زلزله قهرمان‌مرعش باشند، روند درخواست ویزای خود را تسهیل کنند.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از trt ، دبیرخانه دولتی مهاجرت سوئیس (SEM) خاطرنشان کرد که به استثنای برخی موارد، برای ورود به این کشور ویزای معتبر همچنان مورد نیاز است و اعلام کرد افرادی که خانه‌هایشان در زلزله ویران شده است، برای بهره‌مندی از تسهیلات تسریع‌ شده ویزا باید برای اخذ ویزای «حمایت فوری پزشکی» اقدام کنند. در این بیانیه خاطرنشان شد که افراد مورد نظر می‌توانند فرم “گذر سریع” را از سرکنسولگری سوئیس در استانبول دریافت کنند و خاطرنشان شد که مراحل صدور ویزا مطابق با قوانین شینگن ادامه خواهد داشت.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی دولت هلند نیز منتشر شده، آمده است که برای افرادی که می‌خواهند از ترکیه نزد بستگان خود در هلند بروند، «نوبت ویزای اولویت‌دار» داده خواهد شد.

نیکول دی مور، وزیر مهاجرت و پناهندگی دولت بلژیک نیز اظهارات مشابهی را در توییتر اعلام کرده و گفت: بسیاری از بلژیکی‌ها خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله در ترکیه و سوریه دارند و می‌خواهند از اقوام خود در خانه‌های خود پذیرایی کنند. دستور داده شده است تا به درخواست‌های ویزایی که از مناطق زلزله‌زده انجام می‌شود، سریع‌تر رسیدگی شود.

در انگلیس نیز برای صدور ویزای ویژه برای زلزله زدگان ترکیه که در انگلستان خویشاوندی دارند، کمپین امضای طومار راه اندازی شده است.

در کمپین امضای طوماری که برای ارائه به پارلمان انگلیس راه اندازی شده، آمده است که بسیاری از ترک‌های این کشور در منطقه زلزله بستگانی دارند و دولت باید امور مربوط به دیدار و گردهم آمدن این افراد با اقوام خود را انجام دهد.

در صورتی که 100 هزار امضا از طریق این کمپین جمع‌آوری شود، این درخواست در مجلس مطرح خواهد شد.

زمین لرزه های 7.7 و 7.6 ریشتری که از آن به عنوان “فاجعه قرن” یاد می شود، هفته گذشته در قهرمان‌مارش رخ داده و 10 استان را تحت تأثیر قرار داد و هزاران قربانی گرفت.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا