میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

نامزد بازنده انتخابات ترکیه از اردوغان حمایت می‌کند

نامزد بازنده دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور فردا دوشنبه حمایت خود را از اردوغان در دور دوم انتخابات اعلام خواهد کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه که نامش ذکر نشده است به المیادین گفت: اوغان کاندیدای بازنده دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور فردا دوشنبه حمایت خود را از اردوغان در دور دوم انتخابات اعلام خواهد کرد.

اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و رئیس جمهور کنونی ۲۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۴۹ رای از مجموع آرا معادل ۴۹.۵۲ درصد از آرای معتبر را کسب کرد و نتوانست حد نصاب ۵۰ درصد به اضافه یک رای را در دور نخست کسب کند.

بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت و نزدیک ترین رقیب اردوغان با کسب ۲۴ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۷۸ رأی معادل ۴۴.۸۸ درصد آرای مردمی به همراه اردوغان به دور دوم راه یافت و «سینان اوغان» دیگر نامزد این رقابت در مجموع حدود ۲ میلیون و ۸۳۱ هزار رای معادل ۵.۱۷ درصد آرای این انتخابات را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، اوغان پیش تر اعلام کرده بود که با احزاب متهم به حمایت از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) همکاری نخواهد کرد و این در حالی است حزب دموکراتیک خلق‌ها که مورد تائید قیلیچداراوغلو است گفته می‌شود از حزب کارگران کردستان حمایت می‌کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا